Wat zijn de mogelijkheden van crm-software?

Hoe kunnen crm-tools uw sales vooruitstuwen? Welke tools zijn er zoal beschikbaar en welke functionaliteiten bieden écht een meerwaarde?

Crm-software is de voorbije jaren erg geëvolueerd. Het is van een modern en duur snufje weggelegd voor de grote bedrijven geëvolueerd naar een onmisbare tool voor elke onderneming, ongeacht de omzet of aantal werknemers. De voordelen van doorgedreven Customer Relationship Management zijn duidelijk:

Wat doet crm-software precies?

De mogelijkheden van crm-software zijn erg verscheiden. Een crm brengt klantenrelaties in kaart en koppelt daar targets en realisaties aan die u vervolgens kunt opvolgen en bijsturen. En hoewel klantbeheer een belangrijk onderdeel is, doet crm-software veel meer.

Crm-software: veel meer dan een salestool

Het mag duidelijk zijn dat crm-software niet los kan worden gezien van Enterprise Resource Planning. ERP-software wordt gebruikt ter ondersteuning van logistieke en financiële bedrijfsprocessen, crm-software spitst zich toe op commerciële bedrijfsprocessen. Daarom deze tip: koop nooit een losstaand crm-pakket, maar opteer voor een geïntegreerde tool. Zo krijgt u een beter inzicht in alle processen die zich binnen het bedrijf afspelen. U beschikt voor elk departement (aan- en verkoopbeheer, klantbeheer, magazijnbeheer, ?) over actuele data die u kunt gebruiken om uw werking te optimaliseren.

accounting together

Samen met u gaan we voor het beste.

Wij gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren.

Meer info