Wil u een stap voorblijven op uw concurrenten? Dan is het goed uw expertise en vaardigheden regelmatig bij te spijkeren. In dit artikel leert u hoe u dat aanpak.
Uw kennis bijspijkeren? De juiste tools kiezen voor uw kantoor? Of uw soft skills ontwikkelen? Door voortdurend aan uzelf en uw medewerkers te blijven werken, vergroot u uw concurrentieel voordeel: u helpt klanten gerichter, werkt efficiënter en anticipeert sneller op nieuwe ontwikkelingen in de markt. Met andere woorden: levenslang leren is een investering die veel meer opbrengt dan ze kost.
1. Leren
De beginnende werknemer zal moeten leren. Dat doet hij uiteraard 'on-the-job', maar ook door het volgen van trainingen.
2. Up-to-date blijven
De ervaren werknemer wil vooral up-to date blijven. Veranderingen procedures of de laatste technologische innovaties: workshops en webinars zorgen ervoor dat uw kennis actueel is en blijft.
3. Specialiseren
Kennisverdiepende leermomenten zijn erop gericht uw expertise in een bepaald thema of niche te vergroten. Specialisatie is een absolute must in de huidige markt.
Een snelle ontbijtsessie voor het werk? Een avondseminarie aan het einde van de dag? Een podcast tijdens uw middagpauze? Een webinar vanuit uw luie zetel? Zelf aan de slag via een e-learningplatform? Of toch liever een 'ouderwets' congres? Opleidingen zijn er in verschillende vormen en maten. U haalt de beste resultaten als u uw medewerkers zelf laat kiezen in functie van hun noden en work-lifebalans.
De realiteit verplicht u om te specialiseren. In kennis, maar ook in vaardigheden. Helder communiceren bijvoorbeeld is zo'n vaardigheid die bijna in elke job een must is. Het goede nieuws is dat u ook daaraan kunt werken via trainingen en workshops. Dergelijke opleidingen zijn bovendien dubbel zo leuk als u ze in teamverband volgt. U werkt aan de sfeer binnen uw groep en leert ook nog eens bij. Win-win!
Samen met u gaan we voor het beste.
Wij gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren.
Meer info